WIP ketenpartner bridge naar CDE klant

Nog een vraag als een partij niet met zijn WIP op de omgeving van de opdrachtgever wil naar welke folder moet er dan een bridge gemaakt worden? Direct naar shared? Dan valt het buiten de Model Coordination flow. Hoe gaan jullie daar mee om?

Naar mijn mening ligt dit eraan hoe je de bup hebt ingeregeld.

Ik kan me voorstellen dat een bedrijf eerst hun eigen producten moet controleren, waarna je dit wil delen met de rest. Als dit zo is, dan zal dit gelijk naar shared moeten. Maar het betekent wel dat je gaat coƶrdineren vanuit shared.

Als iedereen de producten moet controleren in de wip folder, dan zal het in de wip folder moeten binnenkomen. Echter de wip folders zijn vaak van elkaar gescheiden en niet iedereen kan de producten controleren.

Uiteindelijk zal het afhangen van de situatie.

Als ik kijk naar mijn coƶrdinatie werkzaamheden; ik ben altijd aan het coƶrdineren in de shared folder. Echter als een bedrijf alles Inhouse doet, dan ben je vaak aan het coƶrdineren in de wip folder.

Ik zoek naar een logische flow wanneer Design Collaboration wordt gebruikt dat brengt pakketjes van wip naar shared. Model Collaboration werkt in shared inderdaad.

Stel dat 1 partij niet mee doet hoe weet de rest dan dat er een update klaar staat van die partij in shared? Dat popt gewoon op. Ja je kan een tricker instellen maar lijkt me niet echt ideaal. Dus dan moet je een bridge naar de WIP maken zodat alles weer normaal in de flow mee gaat. Doe je dat niet dan mis je een stuk trail en hink je op twee gedachten volgens mij. Dus ik ben wel benieuwd hoe andere partijen hier mee omgaan.

Als je met design collaboration werkt, dan laten binnen komen op wip, trigger voor design collaboration. Dan heb je wel een logische workflow.

Mijn ervaring is dat ā€˜Shared’ folders per defintitie oud en achterhaald zijn. Het bedachte Proces achte bim remt de technische vooruitgang vanuit de werkvloer. Ik probeer daarom zelf altijd met de Wip folder te kunnen werken van andere disciplines. Vooral bij grote projecten is de bureaucratie een remmende factor. Ontwerper hebben zaken al opgelost die in Shared blijven hangen. Dan vis je altijd achter het net. Hoe je het deelt (bridge of sync) boeit me niet echt.

Ja eens het werkt vaak enorm vertragend om elke wijziging eerst weer naar shared te brengen. Zeker als je met verschillende modellen werkt en je in verschillende modellen aanpassingen moet doen. In de praktijk ga je dan toch maar de wip modellen linken en breng je op het einde alles in 1 keer naar shared.

Ik kan me voorstellen dat je shared gebruikt voor naar de klant. Maar daarin was published al voorzien. Anyway, het komt toch aan op een stukje communicatie tussen ontwerpers onderling en niet ā€˜boompje op boompje af’. Dat werkt niet.